Ik wil weten hoe veel energie het kost als je wil dat een compressor 35 liter lucht met een druk van twee bar per seconde opbrengt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat is pas te berekenen als bekend is wat de tijdsduur is zolang je twee bar per seconde wil opwekken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zit je hier nu gewoon je huiswerk voor natuurkunde te posten??
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
deze vraag valt met deze beperkte hoeveelheid informatie niet te beantwoorden.
de hoeveelheid energie die in de lucht wordt opgeslagen valt te berekenen, maar je zult ook informatie moeten hebben over het rendement van de compressor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
met twee bar bedoel je ?
Werk druk = 2bar werkdruk + het beroemde weerbericht 1012 millibar ( =3bar )
Dus gaat het nu over 70 of 105 L/s ?