Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan mijn keukenweegschaal nou ook ml aangeven?

Ik heb een mooie weegschaal gekocht van Soehnle. Nou lees ik op de website van dit merk dat ze ook weegschalen verkopen die niet alleen grammen aangeven... maar ook in milliliters ! Maar hoe kan een weegschaal nou het volume meten? Een liter water weegt toch anders dan een liter creme freche bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Deze keukenweegschaal bevat een database met veel voorkomende levensmiddelen en weet daar het soortelijk gewicht van. Je moet dus eerst aangeven welk product je weegt, voordat de weegschaal het volume kan bepalen. Het gaat natuurlijk om gemiddelden, dus het zal geen nauwkeurige bepaling zijn.
(Lees meer...)
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jee dat heb je scherp uitgezocht! Hartelijk bedankt.... maar dan heb ik nog een vraag... is het nou zo dat, als je echt nauwkeurig wilt werken, je het beste dan een proffesionele maatbeker kunt gebruiken?
bamibal
11 jaar geleden
Een maatbeker lijkt me nauwkeuriger, maar dan is het weer lastiger om precies af te meten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding