Tot hoe hoeveel graden verhit je Basalt om het roodgloeiend te laten worden?

Ik heb basalt blokken roodgloeien zien worden en vroeg me af hoet ze dan waren!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Alle stoffen beginnen rond de 600-700 graden zichtbaar te gloeien. Sommigen zien bij 500graden al een rode gloed (hangt af van de omstandigheden)

Veel stoffen ontleden of verbranden bij deze temperaturen.