Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er wetenschappelijke bewijzen voor de werking van Yakult?

Waar kan ik deze vinden?
Wat is het essentiele verschil tussen de gewone Yakult en Yakult light?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De keuringsdienst van waarde heeft er wel eens aandacht aan besteed. Het gebruik van probiotica als Yakult kan geen kwaad, maar onderzoek ernaar heeft vooralsnog niet zoveel gunstigs opgeleverd dat het echt aan te bevelen is of de hoge prijs rechtvaardigt.

To date, in those cases which the European Food Safety Authority has investigated health claims that are made about probiotic products, it states that the evidence provided is insufficient to establish a cause and effect relationship between the consumption of the products containing probiotics and the claimed health benefits.[9]

Het verschil tussen yakult en yakult light zal wel in het vetgehalte zitten, bij de minieme hoeveelheden yoghurt in een pakje maakt dat denk ik niet zoveel uit op een totaaldieet.

Het onderzoek bij noot 71 in het wiki artikel gaat waarschijnlijk specifiek over de bacterie die in yakult zit. Ik denk dat ze een zwak postief effect gevonden hebben op constipatieproblemen en zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Yakult is zeer gezond het Jammeren van yajult gewoon en light is dat er suiker in zit :( dat maakt het weer ongezond. In de light zit aspetaan in zit. Dit is kanker verwekkend. Zo gezond is het dus niet. Het best dat je kan doen voor je darmen is Spa kopen maar dan de groene (met groene dop) dit reinigt je darmen door middel van de bubbels. Hier zit geen suiker en kankerverwekkende stof in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Waar zijn de wetenschappelijke bewijzen van deze beweringen?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding