Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe maak je een snelheid tijd grafiek?

stel, je eerste meting is na 12 seconden, maar je grafiek loopt wel via de tafel van 2, dus je hebt er nog veel ruimte voor. Trek je de lijn dan door van de nul naar je eerste punt(wat wel het geval is bij afstand tijd grafiek), trek je hem door tot je eerste punt (snelheid is 0.8 m/s na 12 seconden) of laat je hem in het midden van je grafiek hangen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een constante snelheid/versnelling is kan je hem gewoon doortrekken denk ik.
Maar ik snap niet precies wat je bedoeld met "de eerste meting is na 12 seconden". Wat ben je aan het meten?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Naar mijn weten moet in zulke gevallen de eerste meting op t=0 zijn. Dus als je begint na 12 sec. met meten ben je verkeerd bezig. Op t=o zal de snelheid naar alle waarschijnlijkheid op 0.0 m/s zitten. Dan pas maak je de meting op, in dit geval, t=12. En dan trek je vanaf het nulpunt/de oorsprong een lijn tot dit punt. En zo ga je verder bij iedere meting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding