Hoeveel milligram vitamine C (ascorbinezuur) gaat er in een afgestreken theelepel?

Toegevoegd na 4 minuten:
En hoeveel mg ascorbinezuur gaat er op een mespuntje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Ongeveer 3000mg.
Als het zuiver vit C poeder betreft

Toegevoegd na 6 minuten:
Een mespuntje zal ongeveer100-200mg betreffen, dus ruim de aanbevolen dagdosis.

Het vervelende is dat zowel theelepels als mespunten een grote variatie kennen waarbij de punt van het mes meer of minder benut wordt.

Vitamine C poeder is ongeveer zo zwaar als zout, je kunt het op die manier dus via weging benaderen.

Ik vind zelf dat dit soort stoffen beter afgewogen kan worden,
je hebt dan meer zicht op de hoeveelheid, bovendien is de dagelijkse behoefte aan vit c voor mensen bekend.

Denk daarbij om dat roken vitamine c "verbruikt" en dit gecompenseerd zou moeten worden (beter is het te stoppen met roken......)