Kan het kraakproces van aardolie worden aangepast zodat er meer diesel dan andere producten uit de olie gewonnen worden?

Als de vraag naar diesel toeneemt lijkt het mij dat er benzine, kerosine en LPG enz overblijft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het is een destillatieproces en door afscheiding en het splitsen van de destilaten gewonnen dus invloed kan je niet uitoefenen. Het zit er in en je kan dat verder niet beinvloeden. Wel zal de ene bron meer van het een leveren dan een andere bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Neen, zoals de voorganger aangaf wordt het gedestilleerd.

eerst Gas, dan Kerosine, dan Benzine en wat overblijft is dan Diesel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee het kraken zelf niet. Echter, er wordt hard gewerkt aan het 'reorganiseren' van dit soort verbindingen zodat je wel meer efficient aan de gang kan. Zo wordt er nu ook gekeken naar andere organische verbindingen zoals afvalhout ed en dit wordt ook al omgezet naar diesel