Is de vrije val van Baumgartner opgenomen met een infrarood camera? Zo ja, wat zou de temperatuur zijn van hem?

De opname is nl. erg donker terwijl de sprong overdag was. Waarschijnlijk is hij dan minder goed te zien waardoor een infrarode camera is gebruikt. Klopt dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zijn temperatuur, zal gewoon zijn geweest, dus tussen 16 en 20 graden. Hij was niet voor niets voorzien van beschermende en isolerende kleding, wat dat betreft was er niets vreemds aan de hand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij zat in een ruimtepak terwijl hij door een luchtlaag met een temperatuur van -56 vloog... Ik denk niet dat zn lichaamswarmte in staat was om de buitenkant van de pak op 16 tot 20 graden te houden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik eigenlijk bedoel is de temperatuur van dat witte vlekje. En dat zal voornamelijk bepaald worden door zijn pak (de buitenkant dus).
Gezien de witheid moet hij een hoge temperatuur hebben gehad. Want wat wit is op een ir camera is vaak heet. De luchttemperatuur is echter weer heel laag. Dus ergens klopt er iets niet?! Of het moet door de wrijving komen. Maar in de ijle lucht is dat ook niet te verwachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=U919r95-bFM
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon? Tussen 16 en 20? Volgens mij ben je dan behoorlijk onderkoeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In veel huiskamers is het rond 17 tot 20 graden..
Het is gewoon een lichtopname geweest. Op een IR film zou je niets zien vanwege de intensieve hitteuitwisseling tussen het ruimtepak en de lucht van 210 K. Ik denk dat de lichte vlek wordt veroorzaakt door het witte pak. Daarom schijnt hij in de zon 10 keer feller dan de volle maan, vergelijkbaar met zonbeschenen bergtoppen. De donkere achtergrond lijkt me een artefact van de camera. Met het blote oog en een telescoop zou je een felle stip zien tegen een hemelsblauwe achtergrond. De videocamera heeft waarschijnlijk de opnametijd per beeldje verkort of het diafragma verkleind.