Het absorbeert het geluid... Het geluid ketst niet meer terug van de grond en daarom is het zo stil buiten...

Is het niet heerlijk?

Toegevoegd na 9 minuten:
En als je het echt precies wil weten dan is het zo: Geluid is trilling dus beweging... het geluid raakt de sneeuw en die sneeuw beweegt een beetje mee en daardoor verliest die trilling een deel van zijn kracht, daarom neemt die af, dus dempt daardoor... En het resultaat is (relatieve) stilte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doordat de sneeuw niet bestaat uit een vaste massa maar uit losse kristallen met veel lucht ertussen worden de geluidsgolven gebroken en dat maakt dat het niet weerkaatst word tegen hatrde voorwerpen en dus alles dempt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sneeuw is heel luchtig, zeker als het net gevallen is. De geluidsgolven komen nu in die gaten en kunnen daar dan niet meer uitkomen, ze kaatsen als het waren in de gaten en blijven dan grotendeels daarbinnen in zitten. Eigenlijk werk ZOAB (=Zeer Open Asfalt Beton, de fluister(snel)wegen) precies zo, dus het geluid wordt als het ware "gevangen" in de open holtes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tussen de vlokken van pasgevallen sneeuw zitten kleinere en grotere tussenruimten. Die kunnen geluid uitstekend dempen. Er wordt dus veel minder geluid gereflecteerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De sneeuw demt het geluid door de labyrinthstructuur,
gangetjes, kanaaltjes ed. die via eigenresonnantie dempen, absorbsie dus, vergelijkbaar met glaswol maar dan effectiever.
Dat het zo rustig was buiten kan ik niet zeggen, hier hebben ze van die hele grote carbid-kanonnen, oudjaarsdag begint dat om 8:00 uur en stopt als het donker wordt. Dat demp je niet met sneeuw, wel met een sneeuw storm....