Wat is een derde reden voor het verwarmen van een stof d.m.v. een gasbrander en een waterbad? (zie beschrijving)

Ik ben nummer drie van het volgende rijtje vergeten, iemand van jullie een idee?

1. De temperatuur van water wordt niet meer dan 100 graden.
2. De dampen van de stof kunnen niet ontvlammen door de gasbrander.
3. ?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik heb inmiddels reden nummer 3:
De stof wordt gelijkmatig verwarmd. (met dank aan 'anneliez')

Over een halfuur kan ik de vraag pas sluiten, maar ik heb het antwoord.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

misschien gelijkmatige verwarming. zodat de stof overal even snel/langzaam opwarmt, minder spatten
anneliez