Ja, koper lost op in het zoutzuur van de maag.
Dit gaat echter langzaam en zal mogelijk een braakreflex kunnen opwekken.

Nu heeft ons lichaam een weinig (HEEL weinig) koper nodig.
Een geringe hoeveelheid koper blijft kort in de maag maar in die tijd zullen er koperionen vrijkomen en opgenomen worden.

De hoeveelheid bepaald of het gevaarlijk is of niet.
Neem contact op met je arts en als het om metallisch koper gaat , zou ik pogen het met braken er weer uit te krijgen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als het koper is wat in de legering RVS zit, dan komt het niet of nauwelijks vrij, bij brons en messing echter wel.
Het hangt dus volledig af van hoeveel en in welke vorm je het bennengekregen hebt.

Koperstapeling (M.Wilson) is een ernstige ziekte die zware neurologische en levensbedreigende gevolgen kan hebben.

Dat is met oogonderzoek (bruine ring in de pupil) leverpunctie , bloed- en urineonderzoek vast te stellen.

Men begint met de laatste minst ingrijpende onderzoeken, deze geven aan of verder onderzoek nodig is.

Via gelatie therapie of BAL achtige behandelingen kan men koper binden en uit het lichaam krijgen.
Het is uiteraard verstandig dit te doen , als het nodig is, voordat zich neurologische symptomen voor doen, deze zijn soms onomkeerbaar.