Omdat hij dan zijn kracht verliest!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een accu in de winter leeg te laten gaan door niet te gebruiken of uitputting, is risicovol omdat een ongeladen accu kan bevriezen. De pH van het zwavelzuur is in geladen toestand veel lager dan in lege toestand. Zwavelzuur met een lage pH heeft een veel lager vriespunt, stolpunt dan zwavelzuur in een accu met lage spanning.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de capaciteit van een accu afneemt naarmate het kouder wordt is het wenselijk om hem vorstvrij te bewaren. Maar een accu welke in je auto zit welke de hele nacht in de vorst heeft gestaan heeft doorgaans voldoende vermogen om je auto te kunnen starten. Dus staat je accu terdege wel op een plaats waar het vriest.
Dus vorst kan op zich geen kwaad voor een accu, want anders had vanmorgen half Nederland niet kunnen autorijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een accu is gevuld met vloeistof,en vloeistoffen zouden kunnen bevriezen en dan is de accu lek en krijg je een plek in de vloer die je niet meer als vloer zou herkennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor accuus huilen echt niet als het koud is.Ook autos staan toch buiten en dan komt de accu ook onder nul.De loodaccuus bevriezen niet om dat het zwavelzuur als antivries werkt.Alleen de capaciteit neemt af .Zou je s zomers na 10 minuten een accu leegstarten is het in de winter in 5 minuten gebeurd.Ook lopen de chemische reakties in de accu trager.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Want vorst zorgt voor extra drukte.
En dan gaan ze kapot.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag best.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een autoaccu mag best ergens staan waar het vriest. Een lood/zuur accu levert dan alleen (veel) minder energie doordat de chemische processen in de accu op een laag pitje komen te staan.
Ten eerste gaat het voltage terug en de hoeveelheid ampere ook.

De hoeveelheid energie die je nodig hebt = Volt x Ampere.
(beide zijn dus lager) en dat merk je dus.

Dit is anders als je een Lithium accu bedoelt, die kan het niet schelen.