je hebt verschillende laserlichten je hebt er een die gewoon een straal van licht is die niet uitzet en je hebt een laser die iets verhit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Apparaat dat een bundel licht op één punt richt dit kan krachtig zijn maar ook zwak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft drie eigenschappen. Laserlicht is van heel precies één kleur. Ook lopen de lichtgolven allemaal in de pas en ze lopen evenwijdig.
Er zijn ook lasers die straling geven die wij niet kunnen zien, het is dan geen licht maar ultraviolet, of infrarood of iets anders. In feite moet je spreken van laserstraling.
Je kan een laserstraal door een lens laten gaan, en daardoor kun je de straling (licht) concentreren op een heel klein brandpunt. Dat gebeurt bijvoorbeeld in een CD-brander en DVD-brander: er worden putjes gebrand die zo klein zijn, dat je ze alleen onder een microscoop kunt zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het hart van een laser bevindt zich het lasermedium, een materiaal of gasmengsel dat atomen of moleculen heeft die kunnen worden aangeslagen door middel van bijvoorbeeld licht of een elektrische stroom

Om een grote versterking te bereiken plaatst men het lasermedium tussen twee parallelle spiegels, zodat het uitgezonden licht opnieuw en opnieuw door het medium passeert en daarbij steeds verder versterkt wordt. Door een van de spiegels gedeeltelijk doorlatend te maken, wordt een bundel licht geproduceerd.