Hoe krijg ik zwavel H2S-lucht weg krijgen uit mijn kantoor?

De elektrische auto van mijn zoontje heeft drie dagen terug de hele nacht waarschijnlijk overspanning gekregen. Daardoor is de accu volgens mij gaan oxideren. Ik geloof dat er in accuzuur, zwavel zit, want het kantoor ruikt onwijs naar rotte eieren. Wie weet of het gas dat ontstaat zwaar is en in muren trekt, meubels etc trekt? En of het na een paar dagen nog giftig is.. De auto staat sindsdien al buiten, dus die versterkt de lucht niet meer..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Maak eens verse koffie in je kantoor.
Of breng eens wat oude koffie aan de kook in die ruimte.
Koffiegeur neutraliseert vele geuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Warempel het heeft geholpen! Ongelofelijk.. bedankt voor je post!

Andere antwoorden (2)

Dat is een typische stank die ontstaat bij het verbranden van een spoel in een transformator.
De concentratie is zo laag dat het niet echt schadelijk is, wel irritant en het trekt zowat overal in.
Goed verluchten en Fébrese luchtververser spuiten. (Of soortgelijk merk)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas is het niet de spoel, die geur herken ik wel.. Luchtverfrisser heeft niet geholpen. Toch bedankt voor je antwoord.
Ik denk dat het eerder SO2 is (gezien de accu.
Het werkt goed door een bakje met soda te pakken, deze neemt zowel H2S als SO2 op.
Je kunt bijvoorbeeld een nacht een aquariumpomp in het kantoor zetten die de lucht opzuigt en afblaast in de soda-oplossing.
Omdat zwavelverbindingen vaak heel sterk ruiken, hoeft er maar weinig zwavelverbinding opgenomen te worden.

Overigens kun je gemakkelijk beoordelen of het inderdaad de accu is, als de laadspanning (bij een 12 V accu gel-type)
hoger is dan 15 volt en/of de accu geen capaciteit meer heeft (geen of weinig stroom trekt en de spanning niet ruim 12.6V is, dan is er waarschijnlijk SO2 ontstaan, waarschijnlijk geen H2S, alhoewel er andere nevenreacties geweest kunnen zijn..

Accuzuur (ook in gelaccu's) bevat H2SO4 welke bij overspanning ontleed wordt nadat al het water door elektrolyse verbruikt is.

Je hebt dan wel mazzel gehad, eerst heeft zich geruime tijd knalgas gevormd, wat had kunnen exploderen en een daverend effect geeft om de omschrijving gezellig te houden.

In zijn algemeniiteit wil ik stellen dat lood(gel) accu's nooit opgeladen moeten worden met gestabiliseerde spanningen boven de 13.6 volt! boven deze spanning is toezicht nodig, sommige accu's kunnen 14.4 volt hebben maar niet continue en lood-gel accu's kunnen soms 15.0 Volt hebben.
Gebruik altijd een gestabiliseerde voeding, de meeste acculaders met trafo's zijn dat NIET.