waar is kwik nuttig voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anders waren Kwik Kwak en Kwek niet compleet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat kwek en kwak anders zo alleen zijn.

Het beste antwoord

Een element op zich heeft inderdaad (xinix)niet zoveel nut het is gewoon een element,maar uit dergelijke elementen komen andere scheikundige formules voort die nuttig gebruikt kunnen worden of het element zelf word nuttig gebruikt,bij kwik kun je denken aan schakelaars ,barometers, thermometers (voor de electronische waren alle koortsthermometers kwikgevuld vanwege de hoge uitzettingscoefficient) thermopstaten en kwikverbindingen in oa de geneesmiddelen industrie.
kwik heeft dus wel nut maar dit nut is ingegeven door het gebruik en niet door het zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik weet dat het voor termometers wordt gebruikt en zie ook link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor talloze doeleinden. In ieder geval meer dan alleen de kwikschakelaar, de kwikbarometer, het kwikbad om goud op te lossen, de kwikdamp in t.l.-buizen. Dit zijn enkele toepassingen die mij zo te binnen schieten. O ja, wel voorzichtig met kwik, het is slecht voor je gezondheid.
jc54
14 jaar geleden
Volgens mij mag kwik niet meer gebruikt worden, zeker niet voor huishoudelijk gebruik..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je hebt gelijk. Erg overdreven, maar het mag niet meer.
Zelfs antieke kwikbarometers mogen niet meer gerestaureerd worden. Zonde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In spaarlampen zit ook kwik.....
Vroeger was kwik noodzakelijk voor (bepaalde) thermometers, tegenwoordig wordt het nog vaak gebruikt in b.v. spaarlampen. het zal ongetwijfeld ook nog wel voor andere moderne toepassingen noodzakelijk zijn want het is een metaal met unieke eigenschappen en is daarom niet altijd gemakkelijk door iets anders te vervangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwik (Hydrargenium) Hg is nergens nuttig voor... Wij mensen hebben nut uitgevonden, maar het bestaat niet... Er bestaat geen nut... Daarom alleen al is er geen antwoord mogelijk, kwik heeft geen nut...
Mensen nuttigen zaken en in die zin kun je kwik drinken, totaal geen probleem... Het is bijna zo edel als edelgas... Kwikzouten daarentegen zijn supergiftig, dan heb je aan een heel klein snufje genoeg om een kanaal te ontvissen, waarbij je de vissen dan weer niet kunt nuttigen...

Er is geen nut voor kwik...