Omdat je vaak heel dicht bij water bent en het, als het vloeibaarder was helemaal snel weg zou spoelen (uit je handen en uit je haar).

Toegevoegd na 27 seconden:
Overigens hoe dunner hoe meer de fabrikant er van verkoopt dus qua omzet is het niet handig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap je latere toevoeging niet. Meer verkopen is toch alleen maar beter voor de fabrikant?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@pelle bedoelt dat het handig is (of lijkt) om shampoo heel dun te maken omdat er dan meer van gebruikt wordt. (=meer omzet) dikke shampoo levert volgens die redenering minder omzet op.
Maar: Een slimme klant koopt die shampoo niet meer omdat het van zijn/haar haren afstroomt voor ze schoon zijn en hij/zij het als een slecht werkend product ervaart.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk Adriek, zo is het ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist, er is een soort optimale klodderigheid voor shampoo ;-)