Heeft iemand een goed en simpel antwoord voor het gezegde: Na regen komt zonneschijn.???

Toegevoegd na 19 minuten:
In werkelijkheid is het ook zo. Na regen volgt zonneschijn. Op mijn vraag(voor sommigen niet duidelijk) heb ik graag een wetenschappelijk antwoord.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een antwoord ?? Maar dat is toch een constatering, en geen vraag ? Wil je de betekenis weten of alternatieven ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
snap het ook niet hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit vind ik een leuke vraag. Je zegt het dagelijks maar staat er niet zo bij stil.

Het beste antwoord

Wetenschappelijk is niet zo moeilijk :
Wolken bestaan uit kleine waterdruppeltjes, die het zonlicht filteren.
Als er genoeg van die kleine druppeltjes zijn en ze gaan aan elkaar zitten, vallen ze naar beneden : regen.
En als er genoeg regen gevallen is, zijn er dus geen wolken meer en kan de zon er weer door. Eitje.

Het spreekwoord gebruiken we natuurlijk overdrachtelijk : aan alle (vervelende) dingen komt een einde en breken er betere tijden aan. Helaas geldt natuurlijk ook het omgekeerde ; ook leuke dingen duren niet eindeloos. Na zonneschijn komt er vroeg of laat ook altijd weer regen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

goede tijden en slechte tijden?

het is maar net hoe jet het bekijkt maar na goede periode volgt altijd een slechte periode en andersom. Het is als goed/kwaad een soort eeuwige strijd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goed antwoord op iets wat geen vraag is?
met Na regen komt zonneschijn word bedoeld dat er altijd wel weer iets goeds gebeurt na een slechte ervaring.
Bijvoorbeeld je wordt ontslagen, (regen) en je vindt daarna de baan van je dromen (zonneschijn).
Zo ook met liefde, je wordt gedumpt maar daarna vindt je misschien wel de ware.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat heb ik...

Alles wat een begin heeft, neemt ook een einde...

Alleen dat wat nooit begint en nooit begonnen is zal eeuwig zijn, en nooit eindigen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je met 'antwoord'?
Een gezegde dat hetzelfde betekent? Een gezegde dat juist het tegenovergestelde betekent?

Voor het laatste: "En daarna komt weer regen."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdens je verdrietige periode laat je alle nare de revue passeren, bekijken, en dan is er weer plek voor de mooie dingen,
( relativeren).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook geen idee wat je bedoelt. Je zegt dat het in werkelijkheid ook zo is, maar dat hoeft niet altijd meteen na de tijd te zijn.

Voor de rest kan ik alleen maar denken aan een gezegde van mijn schoonvader die net zo waar is: "Als het regent in mei, dan is april voorbij." Is ook wetenschappelijk bewezen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Achter de wolken schijnt de zon is er ook zo een,het betekent dat het uit eindelijk weer goed komt. Je leert relativeren.