Omdat er op de polen minder kleuren zijn dan in het oerwoud.

En omdat dieren niet willen opvallen.

Dan kunnen ze zich beter verstoppen voor dieren die op hen jagen en kunnen ze zich beter minder zichtbaar maken voor hun prooien.
Daarom zijn bruine beren in de ijstijden geëvolueerd naar ijsberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door de jaren heen veranderd een dier en ras.
De revolutie met de apen is daarvan een goed voorbeeld. Zo komt de eerste mens ook uit Afrika en zijn we door de jaren heen in Europa blank geworden.

De wolven op polen hebben zich bijvoorbeeld ook aangepast aan hun omgeving. Dit vergemakkelijkt het jagen, ze vallen immers minder op. Het zelfde geldt voor andere dieren, die minder op willen vallen ter bescherming.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies! maar heb je ook een antwoord op de vraag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het aanpassen aan de omgeving lijkt me een antwoord. Enerzijds het betere jagen omdat je niet opvalt anderzijds tegen bescherming voor jagers.
Revultionair wordt dit bepaald, wat een goede kleur is bij een omgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dat antwoord was al gegeven....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hier ook gereageerd op basis van de revolutie. Dat dit een proces is dat door de jaren heen zo is gevormd.
Iets dat de natuur vanzelf regelt, dat kan ik niet terug lezen in het bovenstaande antwoord. Een belangrijk punt vind ik zelf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Revolutie? Wist niet dat dieren ook al regeringen hadden die ze omver konden werpen.