water vitalisering werkt dat of waarom niet ?

Ik wil deze kopen: http://www.orongo.nl/Kraan-watervitaliser-aqua-gocciola.html

Maar zal dat dat ook wat wezen ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit is echt grote onzin. Ik schat dat het wel werkt, als je er maar in gelooft. Water is H20, daar helpt geen vitaliserend dingsigheidje aan. Ongelofelijk wat een kwakzalverij.

Sorry voor dit nogal directe (botte?) antwoord, maar in alle eerlijkheid kan ik niets anders zeggen: Dit is je reinste onzin. Waarom dan? Een heleboel redenen. Het water zou worden "gevitaliseerd". Maar nergens wordt uitgelegd wat dat zou moeten zijn. Je kunt dus nooit controleren of het apparaatje werkt. Er staat dat de structuur van water wordt gewijzigd door medicijnresten, bestrijdingsmiddelen en straling. Dat is een ongefundeerde bewering. Dit is vaak onderzocht, maar nooit is er een structuurverandering gevonden. Er zijn weliswaar mensen die beweren dat zij desondanks een structuurverandering kunnen laten zien. Aan hen is gevraagd: "Oké, wie weet zien wij wat over het hoofd en heb jij iets ontdekt. Dus bij deze de uitnodiging: laat maar eens zien!" Maar toen werd het stil... De vitaliser zou "gunstige informatie" meegeven aan het water. Het is onbekend waar die informatie vandaan zou komen. Ook is onbekend hoe je überhaupt informatie zou kunnen toevoegen aan water. Het klinkt leuk, maar het heeft geen enkele inhoud. Er staat dat "trillingen van stoffen" zouden worden geneutraliseerd. Het is onbekend welke trillingen hier bedoeld worden. De enige trillingen die ik ken, zijn de atomaire trillingen en de brownse beweging. Dat zijn echter inherente kenmerken van de stoffen, dus die laten zich echt niet beïnvloeden. Er staat dat "straling" zou worden geneutraliseerd. Ik weet niet of ze elektromagnetische of radioactieve straling bedoelen. Elektromagnetische straling kan het niet zijn, want behalve de normale temperatuurstraling zendt water geen elektromagnetische straling uit, ook niet als het eerder aan elektromagnetische straling is blootgesteld. Radioactieve straling kan het ook niet zijn, want die laat zich niet neutraliseren (behalve door een dikke laag lood of zo) - mochten ze toch een manier hebben gevonden om radioactieve straling te neutraliseren, dan zijn het grote aso's als ze nog steeds niet actief zijn in Fukushima en Tchernobyl. Er wordt "kwamtumfysica" genoemd. In de eerste zin daarna wordt dat begrip echter al volstrekt uit zijn verband gerukt: mijn voorstellingsvermogen heeft niets met kwamtumfysica te maken. Tot zover een bloemlezing uit de eerste pagina. Ik stop nu maar - als je wilt kan ik verder gaan, maar dat past niet in dit antwoord. Er staat nog veel meer onzin die ik aan de kaak zou stellen, maar dat laat ik dus maar even zitten.

Dat kan zeer zeker werken als je er in gelooft. Placebo's zijn tegenwoordig onmisbaar in ons dagelijks leven.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Placebo_%28middel%29

Het werkt uitstekend als inkomstenbron van de verkoper. Aan het water veranderd niets. Als jij er in gelooft zul je je ongetwijfeld beter gaan voelen, maar als ik jouw water van afstand instraal en je gelooft erin heeft dat exact hetzelfde effect. (En ik ben een stuk goedkoper...)

Je kunt ook een elastiekje om de kraan doen. De spanning in het rubber heeft ook een vitaliserende werking op het water, meer nog dan de vitaliser die aangeboden wordt, die is van kil metaal. De natuurlijke werking van rubber is natuurlijk al jaren bekend, en de interne energie van het water past zich aan aan dit element en zorgt voor rust in je lichaam. Dus snel naar de kantoorboekhandel, en haal elastiek. Slechts een elastiek gebruiken, meerdere zorgen voor een te vitaliserende werking. Kijk... Als je even mijn verhaal geloofde heb je door dat die vitaliser van 155 euri slechts voor een placebo-effect zorgt. Zowel mijn verhaal als dat in de reclame is pure verzinsel die inspeelt op de twijfel en goedgelovigheid bij mensen. Ik raad je sterk af om je geld te verspillen aan dergelijke onzin.

Eind 2003 berichtte Jan Bonte in het Nederlands Tijdschrift tegen de Kwakzalverij over gevitaliseerd water (pdf): 'Volgens de aanhangers van deze theorie heeft ons drinkwater zijn vitale kracht verloren, omdat het ziekmakende trillingen opslaat van stoffen die er ooit in opgelost waren.' Mens, dier en plant zouden er baat bij hebben. Maar daar vond Bonte geen wetenschappelijke bewijzen voor: 'Zolang dit water over plantjes wordt uitgestort is dit in principe niet echt bezwaarlijk, buiten het feit dat het ordinaire oplichting is.' Vier jaar later zijn de bewijzen er nog steeds niet, maar stroomt het gevitaliseerde water nog steeds waar het gaan kan. Zo publiceerde Het Westerkwartier, nieuws- en advertentieblad voor het Westerkwartier (Groningen) en omstreken, op donderdag 3 jan 2008 een weinig kritisch stuk over het gevitaliseerde water van Boudewijn Leliveld. 'In de wijde omgeving rondom de praktijk en het waterlaboratorium van Leliveld doen al jaren verhalen de ronde over gevitaliseerd water, welig groeiende groente en wonderbaarlijke genezingen van mens en dier.' Leliveld weet wel hoe hij de zaken moet aanpakken. 'Hij heeft octrooi aangevraagd en gekregen op de door hem uitgevonden “water vitaliser”. Zijn praktijk doet zowel denken aan een loodgietersbedrijf als een spreekkamer. Vele soorten vitalisers staan in rijen opgesteld en vinden hun weg naar vele bedrijven en particulieren.' Want zijn clientèle knapt er van op: 'Hooggevitaliseerd water versterkt het immuunsysteem en zorgt voor een betere doorbloeding. Ook nieren en lever worden ontlast.' En zo gaat het nog even door over 'de chaotische samenstelling van watermoleculen' en 'ongeorganiseerd water uit de kraan.' Zelden zoveel onzin in zo'n klein stukje bij elkaar gezien, zo laat een bezorgde Groninger ons weten. Daar kunnen wij het natuurlijk alleen maar mee eens zijn.

Bronnen:
http://www.kwakzalverij.nl/688/Gevitalisee...

Ja, ik zou het zeker doen, wij gebruiken die ook en het bevalt uitstekend. Het water is zachter van smaak en de planten en dieren doen het er heel goed op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100