hoe kom ik achter hoeveel milliliter mijn parfum heeft?

Ik weet dat je lengte x breedte x hoogte moet doen maar hoe kom ik aan liters?

mijn parfum heeft het volgende :

Breedte : 8
Lengte : 2.9
hoogte : 8.2

8x2.9x8.2 = 190.24

op mijn parfum staat 100ML

Iemand die mij op weg kan helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K
Amadea
11 jaar geleden
Als er al op staat dat het 100 milliliter bevat, dan valt er toch niks te berekenen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb een ander parfum waar niks op staat en deze wil ik graag weten. eerst moet ik het wel begrijpen door een voorbeeld te hebben. het gaat mij meer om reken werk en niet wat er in zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
100 ml ?? Dan is het geen parfum maar vermoedelijk eau de toilette of eau de parfum. Parfum komt niet in dergelijke hoeveelheden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
beste marleen, zoals hierboven aangegeven is wil ik niet discussiëren wat parfum wel of niet heeft. het gaat mij om reken werk!
Reddie
11 jaar geleden
Als je een volume wilt meten, moet je wel de eenheden bij breedte, lengte en hoogte geven. Zijn het meters of centimeters?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
reddie excuses daarvoor, het zijn centimeters.

Het beste antwoord

Liters komen overeen met lxbxh, gemeten in decimeters

Een milliliter is 1/1000 liter, dus (lxbxh) / 1000 = l/10 x b/10 x h/10.
Oftewel: lxbxh in cm gemeten geeft milliliters.

Als je bij een flesje dat een onregelmatige vorm heeft exact de inhoud wil weten, moet je het flesje wegen wanneer het leeg is.
Vervolgens moet je het vullen met water (1ml = 1 gram).
Weet het flesje nu gevuld. Het aantal gram = het aantal ml.
Let op, dat je het wel met water doet. Andere vloeistoffen hebben een andere soortelijke dichtheid, waardoor je dus moet omrekenen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
duidelijk

Andere antwoorden (3)

Als er 100 ml op het flesje staat, zal dat er heus wel inzitten.

Maar als het je alleen om de manier van rekenen te doen is, dan doe je het helemaal goed! Dat je op zo'n hoog aantal ml uitkomt heeft te maken met de dikte van het glas. Vaak moet zo'n flesje een beetje leuk ogen, en dik glas staat dan wat luxer.

Stel: de dikte van het glas is 0,7 mm, dan krijg je 7.3 x 2.2 x 7.5 = 120.45. Die 20 ml teveel zal komen omdat er vaak bij dit soort flesjes ook nog een deuk in de bodem zit (zie je ook vaak bij mona-toetjes; dan lijkt het wat meer) en ook omdat het flesje niet tot de nok toe gevuld zal zijn.

Eigenlijk zou je de binnenmaten moeten meten; maar dat zal een hele toer worden met zo'n kleine opening ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een kubus van 10 bij 10 bij 10 centimeter= 1000 kubieke centimeter, gaat precies een liter =1000 milliliter=100 centiliter. Dus als jij nou de kubieke centimeters van jou flesje uitrekent noem dit even Q. En dan doet Q:100=A .... A x 1000 = de inhoud van het flesje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak het flesje leeg en weeg het.
Vul het nu met water en weeg het opnieuw.
Het verschil is nu dus exact de inhoud van het flesje.
Iedere gram is een ml.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat gaat alleen op voor zuiver water van 4 graden Celsius, Ed bij parfum zal dat, hoewel niet veel, anders liggen.
Toch is dit antwoord een plus waard!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja we kijken niet op een duizendste grammetje meer of minder
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
idd wel een plus puntje