Wat voor materiaal is het rek en de bakplaat in de magnetron?

Het is algemeen bekend dat metaal, en de magnetron niet echt samen gaan,
maar dat rek in mijn combi magnetron en ook de bakplaat lijken toch zeer sterk op metaal,
hoe zit dat?

Toegevoegd na 46 minuten:
ook hier moet een verklaring voor zijn...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

De binnenkant van de meeste magnetrons die ik ken is volledig van metaal (bij mij is het draaiplateau overigens van glas).
Je kan metaal zo bewerken dat het in de magnetron kan. De samenstelling, verf en zelfs de exacte vorm kunnen een enorme invloed hebben op hoe metaal in de magnetron reageert. Vooral puntige voorwerpen zijn gevoelig en reageren als antennes met de nodige vonken shows tot gevolg. Maar die HOEFT niet per se te gebeuren.
Ga iig niet zelf experimenteren. Wanneer een metalen voorwerp geschikt is om in een magnetron te doen staat dit op de verpakking vermeld.