Hoe kan het dat mijn slaapkamerdeur trilt/klappert op het moment dat de bijkeukendeur beneden dicht wordt gedaan?

Trillingen via de muur? wind?
Kan je dan ook stellen dat het huis slecht gebouwd is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.6K

Antwoorden (4)

dit is een gevolg van de luchtdruk. door het openen of sluiten van en deur is er even een verhoogde of een verlaagde luchtdruk in het huis. dit wordt gecorrigeerd door - daar war mogelijk - lucht in of uit te laten. bij jouw gebeurt dit blijkbaar via de slaapkamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal door de luchtverplaatsing komen. Plak een strook antitochtstrip of foamtape op de plek waar jouw deur niet goed aangesloten in de sponning zit, dan verhelp je het geklapper. Het hoeft geen slechte bouw te zijn, maar kan ook liggen aan het materiaal waar de deur van gemaakt is.
Amadea
12 jaar geleden
Dit kan komen door de lucht die wordt weg gedrukt door de deur dicht te doen, ook kan het komen door tocht (snelstromende lucht) die via jou deur naar de bijkeukendeur gaat, als deze deur wordt dicht gemaakt verbreek je de verbinding en stopt de tocht, hierdoor stopt de lucht met stromen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat die duer niet al te subtiel wordt dicht gedaan? Dit kan inderdaad door trillingen via de muur. Ook kan het zijn dat het slot van jouw deur niet echt lekker in de sluitplaat valt waardoor hij makkelijk kan "trillen". Staan er misschien ramen of deuren tegen elkaar open? Dit kan een behoorlijke klap opleveren ....