Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de niet-ontleedbare metalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De formulering is misschien wat onduidelijk, maar ik bedoel de vraag zo: Welke metalen behoren allemaal tot de niet-ontleedbare metalen? Ik zoek dus de namen en niet de eigenschappen.
(Zit nu op de app. van goeievraag.nl en bewerken lukt me even niet, sorry.)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Voor zover mij bekend, zijn dat de zuivere elementaire metalen, dus geen legeringen.
(Lees meer...)
jc54
12 jaar geleden
oa.

Aluminium Al (s)
IJzer Fe (s)
Koper Cu (s)
Chroom Cr (s)
Nikkel Ni (s)
Zink Zn (s)
Lood Pb (s)
Tin Sn (s)
Zilver Ag (s)
Goud Au (s)
Platina Pt (s)

(s) = vast/solid
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Ik had al een kwartier naar het periodiek systeem gestaard maar tevergeefs... ;)
Niet ontleedbare metalen zijn... bedoelt u niet ontleedbare stoffen? Zijn stoffen die maar uit een (1) element bestaat. En niet uit 2 of meer die je uit elkaar kunt halen, dus die je kunt ontleden. Snappie?... :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wikipedia zegt dit: Een niet-metaal is een element waarvan de atomen, in tegenstelling tot de atomen van een metaal, niet gemakkelijk een elektron afstaan...
Maar de definitie van metaal is niet het tegengestelde van dit dus ik vraag me af of het klopt.. In ieder geval bedankt!
@ http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Niet-metalen
Een metaal is eigenlijk alleen een metaal als het maar uit 1 soort metaal bestaat, bv alleen Ijzer, Aluminium of Titanium. Zo gauw je metalen gaan mengen, krijg je een legering, en mag je het eigenlijk geen metaal meer noemen. Dan heb je bijvoorbeeld te maken met brons.

Hoe kom je op deze vraag?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding