De ballon zal nooit volledig afgesloten zijn, daarnaast bevatten veel materiale ook heel kleine gaatjes, vergelijkbaar met de poriën in je huid. Als je er water op legt zakt er geen water door je huid heen, maar toch kun je zweten. Dit wordt ook nog versterkt bij ballonnen doordat ( zoals eerder gezegd ), de ballon ouder wordt en uitdroogt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

omdat het omhulsel poreus is. Verder kan de ballon ook slap worden omdat de lucht erin afkoelt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat warme lucht uitzet. en koude lucht krimpt, als je 'm dichtknoopt dan zakt de luchtballon altijd een stuk in,
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het materiaal van de ballon wordt blootgesteld aan buitenlucht zal het enorm uitdrogen. Dit heeft geen goede invloed op het toch al poreuze materiaal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je een ballon zelf opblaast vul je 'm in weze met warme lucht, de ballon zal dat al slinken zodra deze lucht afkoelt. Verder is de latex waar de ballon van is gemaakt poreus zodat de lucht heel langzaam ontsnapt.