Volgens mij zijn het twee verschillende maten die je niet kunt vergelijken omdat de test verschillend is:

"De waterdichtheid van de QUECHUA tenten wordt getest door de ze te onderwerpen aan 200 l water/u/m². De waterkolomtest (= mm schmerber) is namelijk geen goede indicator hiervoor. Deze meet enkel de waterdichtheid van de stof. Die moet natuurlijk absoluut waterdicht zijn (en is dat vanaf 1000 mm!), maar er mag ook geen water kunnen binnenkomen via de naden, flappen, openingen, ritsen enz. van de tent en dat wordt getest door een douche in het labo."