Een normale fietsdynamo kan ongeveer 0,5 ampère wisselstroom leveren bij een klemspanning van 6 volt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een fietsdynamo is ontworpen om een voorlamp van 6 V 0,45 A en een achterlicht van 6 V 0,05 A te voeden, dus bij "normale" snelheid kan hij 0,5 A bij 6 V leveren (3 Watt).
Hoeveel stroom er werkelijk geleverd wordt is direct afhankelijk van de snelheid waarmee de dynamo draait en de belasting die je er aan hangt.
Verschillende fabrikaten zullen ook verschillende maximale vermogens kunnen leveren.