Welke natuurkundige boeken kan ik gebruiken voor mijn natuurkunde opdracht over weerstand van boten?

Ik moet een boekenlijst hebben. ik kan alleen geen boeken vinden die met dit onderwerp te maken hebben. Het boek moet gaan over weerstand of er moet iets in staan over weerstanden (niet elektrische weerstanden).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

dan moet je je verdiepen in de vloeistofdynamica. denk ook aan turbulentie in het water en viscositeit van zout of zoet water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het slechte nieuws is dat er niet veel en voornamelijk oudere boeken in het Nederlands zijn.Hier op wikipedia staat een lijstje. Voor modernere literatuur kun je googlen op ship hydrodynamics.