Zijn er ook boeken over de natuurkunde achter de jojo?

Het moeten dan wel boeken zijn die ik bij een bibliotheek kan krijgen, geen schoolboeken. Of een website (engels mag ook)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

In onderstaande bron wordt het volgende boek genoemd:
George Malko: The One and Only Yo-yo Book. Avon, New York 1978, ISBN 0-380-01900-0
Ook staat er een verwijzing naar de Yo-Yo vereniging in Duitsland.

Toegevoegd na 11 minuten:
De tweede bron heb ik gevonden met trefwoord 'yoyo physics'.

Toegevoegd na 36 minuten:
De derde bron is een video met uitleg.

Toegevoegd na 38 minuten:
Wat betreft het onderzoek kun je misschien de jojo vastzetten als een katrol en een gewicht met de massa van de jojo op en neer laten gaan. De jojo heeft dan de rotatie (draaiing) en het gewicht de translatie (verplaatsing).