Een plasmabol, ofwel teslabol, is elektrisch geladen. als je zo'n bol aanraakt, word je zelf ook elektrisch geladen waardoor je een tinteling voelt. Een teslabol is niet zo erg geladen dat je onder stroom staat.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als iemand de bol aanraakt, zullen de elektronen de weg van de kleinste elektrische weerstand via die persoon volgen. Ondanks de hoge spanning is deze plasmabol ongevaarlijk doordat de stroomsterkte heel laag is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Ja.... En nu graag een antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Geen antwoord op de vraag en domweg plak- en knipwerk.
Ik ken het niet, neem aan dat het dezelfde lucht is als van kopieermachines en laserprinters, namelijk ozon, tijdens de statische ontladingen worden zuurstofradicalen en daardoor ozon en stikstofoxides gevormd. De ozon heeft de typische lucht.