weet iemand waar ik een lijst kan vinden met veel stoffen, zoals h20?

h2o is water, co2 is coolstofdioxide.
waar kan ik een lijst vinden waar veel stoffen opstaan met de elementen erbij?

Toegevoegd na 3 minuten:
koolstofdioxide sorry

Toegevoegd na 21 minuten:
even voor de duidelijkheid, ik bedoel dus niet het periodiek systeem, maar stoffen die bestaan uit onderdelen hit het periodiek systeem

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

http://en.wikipedia.org/wiki/Common_chemicals

Hier is een lijst met wat alledaagse chemicaliën.
Ik hoop dat dit helpt.
succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/11/Period_table.JPG

Toegevoegd na 19 seconden:
periodiek systeem...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, die heb ik al, ik bedoel stoffen die daaruit gemaakt worden! h2o is 2 delen h en een deel o!
Ken je Binas? Daar staat het wel in
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik ken binas, maar die heeft school voor ons, en die licht dus op school en het is vakantie...
Het "HANDBOOK OF CHEMISTRY AND PHYSICS"

Dit wordt ook wel de "rubberbijbel "genoemd.
Dat komt omdat de CRSpress (de uitgever)oorspronkelijk een grote rubberfabrikant is.

Hier staat echt heel veel in, ook stoffen en hun eigenschappen, structuurformules etc.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je zou het ook het Binas voor gevorderden kunnen noemen.
Dit gezaghebbende boek in de natuur-en scheikunde bevat ook gegevens over planeten, wiskunde , eigenschappen van elementen en talloze verbindingen.
Je kunt het echter niet (gemakkelijk) in je schooltas meenemen, ondanks dat het gebruikte papier zo dun is als vloeipapier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar wikipedia gaan en de naam van de stof intypen dan staat er ook automatisch de formule erbij;)