Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Beschijving in Wikipedia, zoek op Determinisme_(filosofie)
Zie bron van mijn antwoord hieronder.
iIk concludeer uit de onzekerheidsrelatie van Heisenberg dat bijvoorbeeld het weer niet te voorspellen is op langere termijn dan 14 dagen. Mijn antwoord luidt derhalve: nee, gezien de huidige inzichten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nee, omdat dingen altijd onvoorspelbaar zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit kan mijns inziens toch echt niet. alle materie is altijd in beweging naar een zo groot mogelijke entropie, d.w.z. maximale chaos en verdeling.

Er was eens een amerikaanse meteoroloog (Edward Lorenz) die voorspelde dat alle luchtstromen op de aarde voorspeld konden worden met enkele relatief eenvoudige vergelijkingen. Deze vergelijkingen zouden ervoor zorgen dat een vlinder op Hawaii de oorzaak zou kunnen zijn van een onweersbui in Frankrijk, het zogenoemde butterfly effect.

dergelijke voorspellende vergelijkingen schieten echter tekort. de neiging tot wanorde van de meeste systemen doet het effect van één beginbeweging tenniet. deze maken dan deel uit van de algemene omgeving.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik acht de kans dat een mens genoeg intelligentie bezit om dit te kunnen ontwikkelen of uberhaupt de techniek te kunnen ontwikkelen die dit probleem op zou kunnen lossen eigenlijk nihil. Wellicht kan een ander wezen het wel of heeft het misschien al gedaan. Of misschien bestaat dit wezen wel gewoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding