hoe groot zouden vleugels moeten zijn om mensen te kunnen dragen ?

Zou het mogelijk zijn om aluminium vleugels te maken die op en neer gaan met de energie van een batterij.(wel hard genoeg om een mens te laten opstijgen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (4)

Je zou een enorme batterij nodig hebben, en daarmee te zwaar worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hoeft toch niet lang te vliegen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedoel je niet lithium?
linoleum,is dat geen soort hout?
Kristal
13 jaar geleden
nee, linoleum is geen hout maar een soort kunststof, gladde vloerbedekking die o.a. met een houtnerf geleverd kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Linoleum is ook geen kunststof, het is van natuurlijk materiaal gemaakte gladde vloerbedekking. ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Linoleum )
Didado bedoelt waarschijnlijk inderdaad lithium.
De lichtste constructie die ik ooit ben tegengekomen was een dubbeldeks trap(fiets)vliegtuig met propeller, de vleugels waren van plastic buis bespannen met plastic folie. Als ik me niet vergis had dat ding al een spanwijdte van 16 meter en dan heb je het over een veel lichtere constructie dan iets met batterijen/accu's en beweegbare vleugels. Zoiets is veel te zwaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier een hele mooie link waar je de zg vleugelbelasting kunt uitrekenen.

Bij een hoge vleugelbelasting heb je relatief kleine vleugels tov het gewicht maar dat moet je dan compenseren door sneller te vliegen

Als je die lijn van de albatros doortrekt voor het gewicht van de mens kom je volgens mij op opmogelijke afmetingen en krachten
amigo
13 jaar geleden
Recentelijk is een vliegmachine gebouwd die met de vleugels klappert en zo een zeer getrainde mens op zijn eigen kracht in de lucht kan houden.
Dat waren echter ultra lichte vleugels, aluminium is daar beslist te zwaar voor.
overigens , als een mens met eigen vleugels zou kunnen vliegen heeft hij een borstbeen van TWEE METER lengte nodig om de enorm krachtige spieren voldoende aanhechtingsplaats te geven om voldoende kracht te ontwikkelen.
Vogels hebben dan ook nog eens holle botten en doorstroomlongen waardoor de inname van zuurstof veel hoger is dan bij de longen zoals mensen ze hebben.
De vlegels zouden zeker 5 m en waarschijnlijk 10 meter moeten zijn.
Zou je eena elektrisch aandrijven dan zou toch een propeller of impeller stuwsysteem met vaste vleugels de voorkeur hebben.
Overigens is men bezig een elektrisch vliegtuig te ontwikkelen die op een accu lading een uur kan vliegen met een kruissnelheid van ruim 400KM/H.
Dat kom wel eens een geduchte concurrent voor de high speed treinen worden.
Deze zijn in gebruik en onderhoud duur, tevens gevoelig voor sabotage.
In de nabije toekomst kan men accu's bouwen die 4 KW per kilo op kan slaan.
Ook elektromotoren van ongeveer 16 KW per kilo is mogelijk.
Een elektromotor van 220 PK weegt dan maar 10 KG.
het rendement is zeer hoog, dergelijke elektromotoren halen 99% rendement, de beste straalmotoren halen minder dan 60%.
er staat nogal wat op stapel en de verbrandingsmotor zal snel terrein verliezen.
Als de brandstofcellen die koolwaterstoffen rechtstreeks om kunnen zitten in elektrische energie, zal de elektromotor definitief gaan winnen van verbrandingsmotoren!