Word het in nederland ooit mogelijk om jezelf te laten resomeren na de dood?

of gaat dat nooit gebeuren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Interessante vraag Jay, ik kende deze manier nog niet.

Antwoorden (4)

Er is een wetswijziging voor nodig. Maar er is geen fundamentele reden waarom deze wijziging tzt niet mogelijk zal zijn. Dus op termijn kan het best zo zijn dat dit toegestaan gaat worden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Resomeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is in opkomst het resomeren, dit is al op dieren uitgetest en het blijkt geen invloed te hebben op ons millieu. Uitvaartondernemer Yarden wil volgend jaar het mogelijk maken om mensen na het overlijden te resomeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan mag 'ie wel opschieten, want dan moet de wet toch eerst aangepast worden en dat gaat nog niet zo rap als men vaak wenst.
Als een lijk nu ontbonden wordt door het te verbranden of door het in een oplossing van loog bij verhoogde temperatuur en druk op te lossen. Als er geen extra milieuschade ontstaat gaat dat gewoon gebeuren. Even de wet aanpassen,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat zeker gebeuren na de aanpassing in de wet. Een volgende stap wordt cryomeren!
Min 196 graden Celcius is de temperatuur van vloeibare stikstof; zie het als vriesdrogen.
Crematie wordt dan cryomatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Oh, en ben je dan een Cryofiel??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat gebeurt er dan met het ingevroren lichaam?