Kan van vuur een chemische samenstelling worden gemaakt?

Uit de gestelde vragen over vuur kan ik mijn antwoord niet vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Jawel, net zoals bij de atmosfeer en een oceaan kun je in een vlam concentraties van ionen en atomen meten en gradienten vaststellen. Dat zou je bv met lasers kunnen doen. De chemische samenstelling is in een vlam niet overal gelijk maar dat betekent niet dat je de samenstelling niet in kaart kunt brengen. Over het algemeen is de samenstelling in de tijd bij bijvoorbeeld een gasvlam zelfs onveranderlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vuur is een chemische samenstelling maar wel een heel vluchtige. Brandstof en zuurstof geven samen de verbrandingsstoffen die door de warmte verdampen
anneliez
12 jaar geleden
Ook al wordt vuur volgens de Griekse wijsbegeerte gerekend tot één van de vier elementen, ìs het géén element. Het is dus géén stof waaruit iets gemaakt kan worden. Vuur is niets anders dan de straling die je ziet, en die uitgezonden wordt door elektronen die terugvallen in een lagere schil in hun baan om kernen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vuur is een verschijnsel wat optreedt wanneer een brandbare stof een oxidatiereactie ondergaat bij een hoge temperatuur. Vuur presenteert zich als licht en warmte.
Vuur is dus een "waarneming" van een oxidatieproces en bevat geen materie. je kunt er dus niets van maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vuur zijn de verbrandende en verhitte gassen die ontsnappen als iets brand, en dat is het heftig veranderen van de chemische verbindingen in een reactie als twee stoffen, vaak zuurstof en daarmee reagerende/oxyderende stoffen zoals hout) worden vermengd (en eventueel aangestoken om de reactie op gang te brengen, sommige mengsel verbranden al bij kamertemperatuur). Als die chemische reactie voldoende energie vrijmaakt (warmte, gloeiende stoffen) houdt die zichzelf in stand en heb je vuur.