Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zacht is goud? kan je een klomp goud indeuken met je vinger???

Toegevoegd na 6 minuten:
IK HEB HET UITERAARD OVER EEN KLOMP GOUD VAN 24 KARAAT

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo "uiteraard" vind ik dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het niet over een sieraad of een legering, maar over een klomp goud. Als ik een glas cola bestel, dan noem je het toch ook geen water omdat er heel veel water zin zit???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het wel logisch ja..zacht goud is niet onder de 24 karaat..dus ik legde de link al vrij snel dat het om 24 karaat ging.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Goud heeft een hardheid van 2.5 op de schaal van Mohs. Dit gaat wel over puur goud
Ter referentie:

Hardheid van 2: Gips Krasbaar met een vingernagel
Hardheid van 3: Calciet Met een koperen munt krasbaar, met een stalen mes zeer goed snijdbaar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor een metaal is goud erg zacht. Je kunt er daarom bijvoorbeeld geen sleutel van maken, die breekt af. Met je vinger indeuken is echter niet mogelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puur goud, netzoals elk metaal, is heel zacht. Je kan dat inderdaad met je vingers indrukken. Echter het goud in sieraden en dergelijken is een goudlegering. Hoe "puur" het goud is, wordt aangegeven met de maat karaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
netzoals elk metaal klopt niet. Ik ben iets te lang met koper bezig geweest. Was even in de war.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding