Als je de warmtecapaciteit ten onrechte verwaarloost, vind je dan een te hoge of te lage waarde voor de soortelijke warmte van het water?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk nog eens na over je vraag. Ik snap hem in ieder geval niet.

Antwoorden (1)

Ik gok erop dat je natuurkunde huiswerk aan het maken bent. De warmtecapaciteit is waarschijnlijk van de meter en opstelling en dergelijken. Het komt er op neer dat de opstelling ook warmte opneemt.

Nu lijkt het alsof water alle warmte heeft opgenomen, maar dat is niet zo.

De hoeveelheid opgenomen warmte door water is dus lager.

De waarde die je gemeten hebt is dus te hoog.