Dit betreft chemisch afval en behoor je niet door de goot te spoelen. Je kunt het op de gemeentelijke vuilstort kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat er maar om wat er in de nagellakremover zonder aceton zit.
Je kunt nagellak verwijderen met babyolie. En dat mag je gewoon van de handen wassen en door de gootsteen spoelen.
Nagellakremover zonder aceton zal wel ingrediënten hebben die overeenkomst hebben met babyolie. Lanoline en glycerine zijn de werkzame stoffen bij een van deze removers.
Die stoffen zijn net zo schadelijk als babyolie.
En kunnen dus rustig door de gootsteen.

Dus: even op het etiket kijken wat erin zit. Bij genoemde stoffen rustig door de gootsteen. In geval van twijfel de vraag aanvullen met de ingrediënten van uw remover. Dan kunnen we er naar kijken.
Bij het chemicaliënafval is altijd het veiligst, maar als het niet nodig is, brengt het onnodige kosten met zich mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk ten overvloede, aceton is in alle verhoudingen mengbaar met water. Het is niet zeer giftig, en milieutechnisch gezien bij kleine hoeveelheden onschadelijk, het verdampt gemakkelijk (kookpunt 56 graden C). Het is wel zeer brandbaar.