Waarom zijn er geen bedrijven die goud uit het zeewater halen?

Want er zit 4 kilogram in een kubieke kilometer zeewater

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat dit niet winstgevend is, 1 kubieke kilometer is 1.000.000.000.000 liter, als je dat allemaal moet filteren voor 4 kg gram goud zou dit wel niet winstgevend zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hèhè....ben al dik 20 jaar in het geheim bezig met filteren.
Heb al 2376kg bij elkaar gesprokkeld....
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb deze informatie uit een boek op school

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk omdat de kosten hoger zijn dan de baten
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Dit was ooit op het VWO een leuke vraag uit mijn scheikundeboek. Uiteindelijk doet niemand het omdat de inspanningen duurder zijn dan de opbrengsten. Wellicht dat dit met huidige goudprijzen ooit verandert maar voorlopig is het niet rendabel genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In zeewater zit ook een heel klein beetje goud. De winning van dit goud kost echter veel meer dan dat het opbrengt, hebben Duitse wetenschappers na de eerste wereldoorlog (1914-1918) vastgesteld. Men had toen bedacht dat de winning van goud uit zeewater een goede oplossing was om de Duitse goudschuld af te lossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord reeds een uur eerder gegeven. -1