welk materiaal kan je niet indeuken?

IK moet voor school weten welk materiaal je niet kan deuken/krassen en het sterkste materiaal?

Toegevoegd na 17 minuten:
laat ik het zo zeggen dit is de vraag:
1.Wat is het hardste materiaal ter wereld?(dit materiaal kun je bijna niet indeuken of inkrassen)
2.wat is het sterkste materiaal ter wereld?(dit materiaal is zo sterk dat je er heel hard aan kan trekken voordat het breekt) ik denk dat nummer 2 papier is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Diamant....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beton, steen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dit uit de lucht gegrepen? Je kunt met glas of staal behoorlijke krassen maken op beton en steen. Ook het feit dat je betonboren hebt geeft al aan dat er materialen harder zijn dan beton.
Je kunt *alle* materialen indeuken en krassen als je maar genoeg kracht gebruikt en de juiste materialen om het te beschadigen. Dat is dus een strikvraag van je school.
Het sterkste materiaal is door mensen gemaakt en heet 'grafeen'. Het is het dunste materiaal wat je je voor kunt stellen en sterker dan diamant.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat een materiaal "sterk" is, wil niet zeggen dat het niet elastisch is. Het begrip "sterk" heeft geen eenduidige definitie op chemisch gebied.
Maar in principe klopt je antwoord wel. Zolang er flexibiliteit is op atomair niveau kun je een materiaal indeuken.
De meest gecomprimeerde vorm van materie (als je het uberhaupt nog materie kunt noemen) kunnen wij helaas niet onderzoeken, want die bevindt zich in een zwart gat.
Diamant, Osmium, Platina en Iridium.