Komt er een trein rond de aarde?

Ik heb gehoord dat er plannen zijn gemaakt om en trein rond de aarde te maken en die zo snel te laten rijden dat het sneller dan het licht komt zodat ze daarmee kunnen experimenteren. Weet iemand of dit waar is en zijn hier betrouwbare bronnen voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Niets kan sneller dan het licht (in vacuum). Dus ook geen trein.

Daarnaast, waar zou die trein moeten komen? In nederland zijn we al 30 jaar bezig met ruzien over een stukje snelweg (A4) van een paar kilometer. Een groot aantal landen over de wereld zou dan veel grond moeten opgeven voor een spoorbaan.

Wat er wel bestaat zijn deeltjesversnellers, zoals het LHC in geneve. Dit is een 21 km lange perfect ronde tunnel waarin door magneten hele kleine deeltjes rond reizen met bijna de snelheid van het licht.

Maar een trein? Nee, dat gaat niet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ongeloofwaardige roddel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De omtrek van de aarde is 40.000km, de snelheid van licht 300.000km/s. De trein zou dus elke seconde 7.5 keer de aarde rond gaan. Geloof je het nu zelf nog?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan kost het al minimaal een rondje om de aarde om af te remmen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inclusief in- en uitstappen? ;-) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met al die g krachten zit je straks met je lever in je hand
dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, want dan zou die trein zo verschrikkelijk snel gaan, dan je er niks van merkt dat je een rondje om de aarde maakt;)