ik be een roker en vraag me af of de nicotine nu zo slecht is of de teer? zonder teer voel je niets binnenkomen, is daar misschien een vervanger voor?

in kruidentabak zit namelijk bijna geen nicotine maar wel veel teer, is daar niets anders voor?? behalve stoppen natuurlijk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

ik heb gehoord dat ze een nieuwe nep-sigaret hebben gemaakt, die niet ongezond of gezond is... ook vonden de rokers er geen veschil aan bahalve dat ie gezond is... google er eens op ofzo, misschien vind je dan wat. en je kan er ook krijgen waar een middeltje in zit dat je misschien stopt zonder dat het erg is... veel succes alvast!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Gezond" zal ie in geen geval zijn. Minder ongezond wel, maar dat is ook wel erg makkelijk als je ziet hoeveel je slechts je binnen krijgt door roken (ja, ik rook zelf).
Nicotine is de stof waar je aan verslaafd bent. Die stof zorgt er voor dat je weer 'zin' krijgt in een sigaret. De nicotine zit in tabak. Nadelig effect van tabak is het teer wat er in zit. Het is een vicieuze cirkel.

Je heb de supersmoker, maar je ziet maar weinig mensen dat gebruiken. Ik heb het nog nooit gezien. Het is ook heel erg duur.

Ook bestaan er kruidensigaretten. Maar als je een roker bent zal je dit niet te pruimen vinden. Je zou het is kunnen proberen maar ik denk niet dat het wat wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nicotine is sterk verslavend.
„Een vingerhoed nicotine — ongeveer 60 milligram — zou een volwassene kunnen doden als het in één keer werd ingenomen. Een doorsneesigaret bevat ongeveer 1 milligram nicotine.”

Sigaretten vervuilen iemand echter niet alleen met nicotine: een brandende sigaret is een ware giffabriek, die ongeveer 4000 verschillende chemische verbindingen uitbraakt.
Van 43 van deze chemicaliën is vastgesteld dat ze kankerverwekkend zijn.
Enkele ervan hebben de vorm van een kleverig teer dat in de longen en de luchtwegen naar de longen blijft plakken. Dit kan later tot longkanker leiden.
Roken is naar men meent ook „een factor die bijdraagt tot kanker van de blaas, de alvleesklier en de nieren, en het wordt in verband gebracht met maagkanker”. — Reducing the Health Consequences of Smoking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het teer maakt je longen zwart, en is het ongezonde, maar de nicotine maakt dat je verslaafd wordt.