Is de C in E=MC^2 een constant getal,(de lichtsnelheid) of is dat afhankelijk in welke stof het van toepassing is?

Ik weet namelijk dat de lichtsnelheid in elke stof anders is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

het is een constant getal, het is de hoogste snelheid die er in het universum kan zijn word algemeen geaccepteerd in de natuurkunde (zie de relativiteitstheorie van Einstein) Deze snelheid is de snelheid van licht als er absoluut niks op een foton werkt dus geen deeltjes of zwaartekracht. Vaak word gezegd dat dit de snelheid van licht in vacuüm is maar hierbij word vergeten dat er nog virtuele deeltjes zijn (deeltjes die samen met hun antideeltje verschijnen en ook weer verdwijnen is een hele kleine tijd. vergeet ook niet dat er in de formule het kwadraat van lichtsnelheid word bedoeld.

Toegevoegd na 9 minuten:
het kwadraat van de lichtsnelheid (de C2 in de formule) is trouwens 8,98755179 × 1016 de laatste 16 moet klein zijn en iets boven de 10 staan maar dat kan de site niet weergeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10 tot de macht 16 had je ook kunnen zeggen.
Of je had kunnen zeggen dat het een 1 met 16 nullen is, en die dan met die 8,99 kunnen vermenigvuldigen. Dan krijg je:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Óf 10^16
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, sorry had niet zoveel tijd en heb er niet zo over na gedacht

Andere antwoorden (1)

In dit geval is het de lichtsnelheid in vacuüm, dus c = 299 792 458 m/s