Geen enkel voorwerp is in de werkelijkheid is volledig zwart, er wordt altijd wel iets van het licht teruggekaatst. Een uitzondering vormen de zwarte gaten, waaruit door de grote zwaartekracht geen licht kan ontsnappen.

Toegevoegd na 11 minuten:
je vraag wat het zwartste is wat wij kunnen zien: Onderzoekers in New York hebben een aantal jaar geleden een flinterdun materiaal ontworpen dat 99,955 procent van het licht absorbeert waardoor het veruit de donkerste stof is ooit gemaakt - ongeveer 30 keer zo donker als de huidige standaard die de overheid hiervoor had voor het zwartste zwart. http://www.post-gazette.com/pg/08055/859676-115.stm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In een volledig verduisterde ruimte zie je alles volledig zwart.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom min? klopt volgens mij wel. +
Als je een grote gesloten doos met matzwart geschilderde binnenkant voorziet van een klein gaatje dan zal dat gat als volkomen zwart waargenomen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij klopt dit gewoon als een bus. Het licht dat in dit gaatje valt wordt echt niet meer via de binnenkant van de doos teruggekaatst.