Is dit een steen? En zo ja, welke?

Ik vroeg me af op dit een steen is of zo. Ik vind het zelf namelijk nogal op gewoon glas lijken.

Toegevoegd na 39 seconden:
Hij is trouwens iets groener dan dat hij dat op de foto's lijkt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Gezien de zetting (zilver?) lijkt het me geen stukje geslepen glas, maar mogelijk een aquamarijn. Je zou het bij de juwelier kunnen vragen, die ziet het meteen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kon de kleur niet zo goed zien op de foto, maar als er een ovaaltje met een blaadje (eikenblaadje) in staat, is het in ieder geval 14 karaat goud, in dat eikenblaadje staat ook nog 585. Maar ik ga er van uit dat in een gouden hangertje geen stukje geslepen glas wordt gezet, dus dat je toch echt te maken hebt met een (half)edelsteen. Het ziet er trouwens heel mooi uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik het hangertje in ieder geval koesteren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg mooi,wees er maar zuinig op. Het is inderdaad 14 karaat goud en de steen wordt moeilijk want je hebt verschillende soorten groene stenen want zo te zien is het groen of zie ik het verkeerd? Groene stenen kan de Jaspis zijn,maar ook de smaragd en zo zijn er nog velen in die kleur dus je kunt hiervoor het beste even naar een juwelier gaan,die kan het exact vertellen.