Hoe schadelijk is de elektromagnetische straling van DECT, GSM en WiFi?

De Europese Commissie wil namelijk dat mobiele telefoons en Wi-Fi op scholen verboden wordt.

Het lijkt me dat de EC adviseert op basis van wetenschappelijk onderzoek en feiten. Is dat nu ook het geval?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Men heeft nog niet onomstotelijk kunnen aantonen dat het gevaar opleverd.
Het tegenovergestelde is echter ook niet bewezen: dat het GEEN gevaar vormt.

Daarom neemt men klachten van mensen die in de omgeving wonen en zeggen ziek te zijn van 'straling' in zoverre serieus dat men het zekere voor het onzekere neemt.

Theoretisch is te bewijzen dat mensen 'gevoelig kunnen zijn voor elektromagnetische straling. Vocht wordt verwarmd door magnetrons en die werken weer op dezelfde frequentie als Wifi enzovoort. We hebben niet alleen vocht in ons lichaam maar ook ijzer (in bloed) en elektrische processen (zenuwen/hersenen).
Allemaal zaken om het zekere voor het onzekere te nemen.
Zeker omdat er vaak zaken geweest zijn die in het verleden 'geen kwaad'konden maar achteraf onvoldoende onderbouwd bleken en wel ZEKER kwaad kon!

Met dezelfde redenen staat er op een bijsluiter van vrijwel elke medicijnen dat zwangere vrouwen ze niet mogen gebruiken zonder advies van een arts.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze willen zo veel verbieden waar ze geen verstand van hebben. Dat ze niet kunnen bewijzen dat het niet gevaarlijk is kan dan al genoeg zijn.
Uit onderzoek blijkt echter wel dat bijvoorbeeld bananen gevaarlijker zijn. Ik zou me er niet druk om maken, er zijn al genoeg mensen die bang zijn voor dingen die er niet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is mij algemeen bekend dat mobiele telefoons en ook draadlos telefoon thuis schadelijk zijn voor je hersenen.
Als je googelt gevaarlijke stralingg telefoons kom je genoeg sites tegen deze dat bevestigen.
Maar het is meestaal alleen schadelijk voor mensen die vaak langdurige gesprekken voeren om zo vaker je het aan je oor hebt om zo schadelijker is het.
En het is ook slecht om je mobiel vlak bij of aan je lichaam te dragen.
Tips van mij:
1.Draag je mobiel nooit in je broekzak of in je jas,dit is te dicht bij je lichaam.
2.Leg het mobiel ver weg of zet het uit als je voor de computer zit om computers geven ook te veel straling af.
3.Slaap nooit met je mobiel in je bed of naast je bed,zet het helemaal uit nachts.
4.Het zijn er dingen voor waar je plaatjes onder je accu kunt zetten zodat je mobiel minder straling af geeft en bij draadloos telefoon thuis bestaan er stickertjes voor die er je kunt op plakken.
Ik heb zelf een fostac beschermer in mijn mobiel en een sticker van albat nog extra op mijn mobiel geplakt zo dat ik minder straling krijg.
Gebruik taychonen dat beschermt tegen straling,kijk deze heb ik in mijn mobiel die kun je bestellen
http://www.albat.nl/ontstoring-gsm-chip.html
Als je goed duits kunt verstaan ga eens hier kijken fostac.ch
Hier nog een paar tips
http://www.abcgezondheid.nl/nl/news/tips_om_je_te_beschermen_tegen_gsm-straling/
Dit is ook een goede site voor info
http://www.life.nl/artikelen/ervaring-en-onderzoek/bescherming-tegen-straling-met-voeding

Hoop ik kon je verder helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hele atmosfeer zit vol met electromagnetische straling. Niet alleen van WIFI, GSM, DECT, electriciteitsmasten, maar ook van de zon, van onweer, van radiozenders, TV zenders etc.
Vroeger bouwden wij als kinderen een zg kristalontvanger, een simpele radio die kon ontvangen zonder batterijen of electriciteit. Je kon dus de aanwezige electromagnetische straling omzetten in geluid. Dat ging toch om behoorlijke energieniveaus.
De vraag is of dit slecht is voor mens en dier. Er zijn stapels boeken en rapporten geschreven over dit fenomeen. De helft vindt dat het gevaarlijk kan zijn, de andere helft vindt dit onzin.
Beide partijen komen met "overweldigend" bewijs. Persoonlijk denk ik dat het niet echt gevaarlijk is en dat de klachten goeddeels te wijten zijn aan massahysterie.