Hoe komt het dat je van de zeelucht slaap krijgt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat zo? Ik heb hier nog nooit van gehoord, en woon vlakbij zee, dus ik kan hier geen antwoord op geven..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt er ook honger van.....maar weet ook niet hoe dat komt

Het beste antwoord

Naar mijn weten is het niet wetenschappelijk aangetoond, dat je honger, of slaap krijgt van zeelucht. Er wordt namelijk ook gezegd, dat je van zeelucht honger krijgt.

Over het algemeen kan je zeggen, dat zeelucht "gezond" is. Mensen met hooikoorts of astma bijvoorbeeld, zullen weinig tot geen last hebben van hun klachten, mits de wind van zee af komt. Het schoont de lucht ter plaatste van pollen e.d. Maar zodra de patient weg gaat van zee, komen de klachten terug.

Een onderzoek wees wél uit, dat zeelucht zelf ongezond kan zijn http://sargasso.nl/archief/2007/02/02/zeelucht-klonen/

Een ander weer dat het gezond is omdat er negatieve ionen in schijnt te zitten wat een positieve werking zou hebben op onze stofwisseling.

http://www.immoderoeck.be/wenduine/node/2450457

Over slaap heb ik niks gelezen. Ik weet wel, dat een dagje strant, energie vreet. Je bent namelijk veel actiever dan je normaal bent op zo'n dag. Daar krijg je honger en slaap van ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het gaat om zeelucht tijdens de vakantie, dan komt het vermoedelijk doordat je dan meer ontspannen bent dan thuis, en misschien meer lichaamsbeweging hebt.
Want niet alle kustbewoners zijn slaperig ;-)