Omdat de overgang van droogijs tot koolzuurgas gebeurt bij een temperatuur van -79 C zal er altijd sublimatie plaatsvinden: het droogijs verdampt afhankelijk van hoeveel warmte er naar toe lekt.
Hoe beter de vriezer, hoe langer het zal duren, maar een normale vriezer is nooit in staat om droogijs voor langere tijd te bewaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

zolang je het daar laat liggen zonder dat het sublimeert
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Droogijs smelt boven -79 C, in een normale vriezer zal droogijs dus altijd sublimeren!
Aanvullend;
Mede bepalend is de hoeveelheid droogijs
De isolatiewaarde / Km² en de buitentemperatuur.

Verder;
Leg droogijs nooit tegen leidingwerk, zal bevriezen; einde vriezer!
Sublimatie; overgang van vast naar gas.
Het droogijs dat sublimeert gaat druk opbouwen en doet zijn uiterste best te ontsnappen. In een gesloten compartiment kan dit leiden tot een grote knal! Einde vriezer!