Als je een hard metaal ziet en je maakt het nat dan zie je op ijzer na enkele uren al een verkleuring door oxidatie, roest. Bij rvs blijft het onaangetast.
Wil je meer weten over rvs: http//www.jurryhekkingmetaal.nl/wat-is-rvs.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met een magneet, deze blijft niet plakken.

Toegevoegd na 12 minuten:
Een magneet plakt ook niet op aluminium, echter zijn de kleurverschillen van deze 2 metalen weer op het oog te scheiden.
10 jaar geleden
Frimu2
10 jaar geleden
Klopt, echter zitten hier ook weer andere kleur/ glim nuances in. Bovendien worden deze metalen weer vaak voor andere toepassingen gebruikt. Rvs verwacht je in bijvoorbeeld keukens meubilair en ijzerwaren. Echter word er nog wel eens gerommeld met een , ik noem het maar een rvs coating. Deze artikelen worden bij de oud metaalhandel onderschept dmv een magneet.
Frimu2
10 jaar geleden
Klopt, echter zitten hier weer andere kleur / glim nuances in. Bovendien worden deze metalen weer voor andere toepassingen gebruikt. Rvs mag / kan je verwachten in bijvoorbeeld groot/keuken artikelen ,meubilair en ijzerwaren. Echter word er nog wel eens gerommeld met , ik noem het maar een rvs coating. Of is het metaal gegalvaniseerd of bijvoorbeeld verchroomd. Dit word bij de oud ijzerboer onderschept dmv een magneet.