Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel watt en ampere is 1 accu cel (2 volt geloof ik) van een auto accu?

Ik denk dat 1 cel 2 volt is, want in een gel-accu van een auto zitten 6 cellen (2x6=12v).

Toegevoegd na 6 minuten:
we gaan van een 50 Ah accu uit!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitgaande van een accu van 50Ah word dit afgegeven over 20u dat is iig wat mij geleerd is. 50 : 20 = 2,5A die afgegeven word ik 1 u door alle cellen. 2,5 : 6 = 0,417 afgerond. Met de formule P = U x I (Watt = Volt x Ampère) kan je het wattage uitrekenen. Dus voor 1 cel 2 x 0,417 = 0,834 Watt. Nou vind ik dit logisch klinken maar 100% zeker ben ik er niet van vandaar dat ik dit als reactie plaats!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

watt en ampere is zo niet te zeggen dat verschilt per accu. Je hebt ze in alle soorten en maten.
De gemiddelde spanning van een auto accu is inderdaad 2 volt per cel. Het kan wat meer of minder zijn afhankelijk van hoe ver de accu (cel) is opgeladen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft te maken met de capaciteit van de accu(Ah) hier onder een link waar je hopelijk wat aan hebt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding