is er in Nederland ook een lijkentuin

Ik zag laatst op Bones dat ze bij sommige universiteiten een lijkentuin hadden. Hebben ze die ook in Nederland?

Toegevoegd na 24 minuten:
Een lijkentuin is een groot gebied waarin ze de verschillende staten van ontbinding in verschillende situaties bij lijken onderzoeken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een begraafplaats?

Het beste antwoord

Bij mijn weten niet, de mate van ontbinding is genoegzaam bekend en hangt af van factoren als vocht, zuurtegraad ed.
Zo heb je ook de mummificatie in Wieuwerd, de droge grond neemt vocht zo snel op dat het lijk verdroogd is voor het vergaan is.
De algemene ervaringen worden internationaal uitgewisseld en is dus een Nederlandse lijkentuin niet noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die hebben wij inderdaad niet in Nederland